تفاوت مبل راحتی و مبل استیل

مهم ترین تفاوت ها و شباهت های مبل راحتی و مبل کلاسیک و استیل چیست؟

راهنمای مطالعه

مبل ها یکی از مهم ترین وسایل خانه هستند که نقش مهمی را در دیزاین خانه ایفا می کنند.  مبل ها مدل های بسیار متفاوتی دارند که باعث می شود انتخاب از بین آن ها به کار سختی تبدیل شود. دو تا از معروف ترین مدل های مبل، مبل های راحتی و مبل های استیل هستند که هرکدام سلیقه های خاصی را پوشش می دهند. ما در این مقاله در مورد تفاوت مبل راحتی و مبل استیل به طور کامل توضیح داده ایم.

مبل راحتی چیست و چه مزایای دارد؟

مبل راحتی همان طور که از نام آن پیداست، بهترین نوع مبل برای استراحت هستند. بیشترین تمرکز در طراحی این مبل ها بر روی راحتی آن بوده و به همین خاطر است که نسبت به مبل های استیل یا همان سلطنتی از زیبایی ظاهری کمتری برخوردارند. از مزایای این مبل ها می توان به راحتی بسیار زیاد و قیمت مناسب آن ها اشاره کرد. ما در اینجا به دوتا از متداول ترین سوالات افراد در مورد مبل های راحتی پاسخ داده ایم.

آیا کاناپه با مبل راحتی فرق دارد؟

مبل راحتی چیست و چه مزایای دارد؟

بله کاناپه ها کوچک تر از مبل های راحتی هستند و بازو نیز ندارند. اما در تفاوت مبل راحتی و مبل استیل خوب است بدانید که مبل های راحتی یک قسمت نشیمن راحت با بازو های نرم دارند. کاناپه ها بیشتر به صندلی های معمولی شباهت دارند تا مبل.

مبل های راحتی از چه موادی ساخته می شوند؟

مبل های راحتی در اکثر اوقات با چوب ساخته می شوند. اما مدل هایی نیز وجود دارند که بدنه آن ها با چوب یا پلاستیک ساخته شده است. بر روی بدنه آن ها نیز بالشتک های مخصوص قرار می گیرند در اکثر اوقات از پر یا فوم با دوام پر شده اند.

مبل استیل چیست؟ 

مبل استیل چیست؟ 

این مبل ها همان طور که از نامشان پیداست بیشتر برای زیبایی شان استفاده می شوند. در تفاوت مبل راحتی و مبل استیل باید بدانید که مبل های استیل نشیمن گاه خوب و راحتی به اندازه مبل های راحتی ندارند. مبل های استیل در اکثر اوقات از چوب ساخته می شوند و بر روی پارچه مبل قرار می گیرد. مبل های استیل را با نام مبل سلطنتی نیز می شناسند. بیشترین چوب هایی که در ساخت مبل استیل به کار می روند، چوب های گردو و درخت راش هستند. مبل های استیل مدل های بسیار زیادی دارند. از جمله مبل مصری، مبل سلطنتی دورو منبت،  مبل استیل دسته پارچه، مبل استیل دسته چوب، مبل عربی.

ما در ادامه در خصوص برخی از این مدل ها توضیحاتی ارائه کرده ایم.

مبل مصری :

مبل مصری

برای بهتر فهمیدن تفاوت مبل راحتی و مصری باید در مورد مبل مدل مصری گفت که مبل های مصری دسته های چوبی با منبت کاری زیادی دارند. این مبل ها مدل های بسیار زیادی دارند و حجم آن ها از مبل های سلطنتی معمولی بزرگ تر است. چوب استفاده شده در این مبل از چوب راش یا گردو است. قیمت این مبل ها به خاطر منبت کاری و حجم چوب استفاده شده بیشتر، کمی بیشتر از مدل های دیگر است.

مبل دو رو منبت :

این مدل مبل ها همان طور که پیداست دو رو منبت هستند و منبت انجام شده بر روی آن ها دست ساز است. به خاطر منبت کاری زیاد در این مدل، چوب استفاده شده باید بسیار مقاوم باشد. به همین خاطر است که در اکثر اوقات از چوب گردو درجه یک استفاده می شود.

در تفاوت مبل راحتی و مبل استیل باید بدانید که مبل های دورو منبت برای زیبایی و ظرافت بیشتر فقط و فقط با دست منبت کاری می شوند و امکان منبت آن ها با دستگاه وجود ندارد. به همین خاطر این نوع مبل فقط در ملایر تولید می شود. اگر فضای کافی در خانه خود دارید، این مدل مبل را به هیچ عنوان از دست ندهید.

تفاوت های مبل راحتی و مبل استیل

تفاوت های مبل راحتی و مبل استیل

برای این که بهتر تفاوت مبل راحتی و مبل استیل را متوجه شوید در این قسمت به طور کامل در مورد تفاوت هایی که این دو دارند توضیح داده ایم.

  1. طراحی : مبل های سلطنتی در واقع طراحی خود از سبک های قرن 19 و قبل از آن الهام می گیرند و طبق اصول آن طراحی می شوند. اما این در حالی است که مبل های مدرن یا همان مبل های راحتی، پس از قرن نوزدهم پدیدار شدند. طراحی این مدل ها اکثرا جدید است و شباهتی به مدل های قدیمی ندارد.
  2. چوب مورد استفاده : چوب مورد استفاده در مبل های سلطنتی بیشتر از چوب های تیره و سنگین است. مبل های استیل بزرگ و سنگین هستند. اما برای درک بهتر تفاوت مبل راحتی و مبل استیل باید بدانید که مبل های راحتی از چوب های روشن تر، پارچه های روشن تر و از موادی مانند فلز و پلاستیک در ساخت خود استفاده کنند. مبل های راحتی در اکثر اوقات کوچک و جمع و جور طراحی می شوند.
  3. موارد استفاده : مبل های سلطنتی به خاطر طراحی رسمی که دارند بیشتر خانه ها و دفاتری که طراحی آن ها از سبک های قدیمی الهام گرفته شده است استفاده می شوند. همچنین برخی از رستوران ها و هتل ها نیز از این مدل استفاده می کنند.

اما برای تفاوت مبل راحتی و مبل استیل باید گفت مبل های راحتی به خاطر طراحی جمع و جور و جدیدی که دارند، بیشتر برای خانه ها و به طور کلی فضا هایی که با استفاده از طراحی مدرن ساخته شده اند استفاده می شود. مبل های راحتی به خاطر وزن بصری کمتر، کمک بیشتری به دیده شدن طراحی های مدرن می کنند. اما به طور کلی باید گفت هر دو مدل مبل بسیار خوب و مناسب هستند و تنها بسته به شرایط است که باید یکی از این دو را انتخاب کرد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد مبل ها صحبت کردیم. دو مدل از محبوب ترین مبل های موجود، مبل های استیل و مبل های راحتی هستند که هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خودشان را دارند. برای این که بیشتر در مورد تفاوت مبل راحتی و مبل استیل بدانید، در مورد هرکدام به طور جداگانه توضیح دادیم. در انتها نیز به مقایسه این دو مبل محبوب پرداختیم. متوجه شدیم که مبل های راحتی بیشتر برای فضاهای مدرن،  و مبل ها استیل بیشتر برای مکان های رسمی که طراحی خود از سبک های قدیمی الهام گرفته اند استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید