نظافت مبلمان منزل

مهمترین نکاتی که هنگام نظافت مبلمان منزل باید در نظر داشته باشیم

راهنمای مطالعه

با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و تابستان، زمان آن رسیده که فضای پاسیو و حیاط خانه خود را مرتب کنیم. آیا می‌توانید از بوی عطر کباب باربیکیو و استیکی که پخته می‌شودچشم پوشی کنید؟ هیچ چیزی بهتر از شروع تابستان نیست …. به جز زمانی که، متوجه شوید که وقت آن رسیده تا تمام آن مبلمان پاسیو که تار عنکبوت گرفته و کثیف شده را تمیز کنید و به نظافت مبلمان منزل بپردازید.

مبلمان فضای باز همیشه در معرض انواع آلودگی های محیطی هستند. در نتیجه خیلی زود کثیف شده و آن ظاهر زیبا و جذاب اولیه را از دست می دهند. اما نگران نباشید. اگر انتخاب درستی در زمینه مبلمان فضای باز خود داشته باشید، تمیز کردن آنها نباید خیلی پیچیده باشد. در این مطلب به بررسی چند روش و ماده برای نظافت مبلمان منزل می پردازیم.

شستن مبلمان

نظافت مبلمان منزل

ابتدا وسایلی را که باید تمیز شوند ، در محلی باز قرار دهید که می توان آب را آزادانه پاشید ، مانند مسیر راه یا چمن. بعد ، کوسن هایی را که بخشی از مبلمان هستند جدا کنید.

با استفاده از یک شلنگ آب را اسپری کرده و آلودگی سست را از بین ببرید. پارچه یا اسفنج را برداشته و در مخلوط تمیز کننده غوطه ور کنید. هنگامی که با مخلوط آغشته شد ، شروع به پاک کردن مبلمان کنید.

روی نقاطی که آلودگی  به آن چسبیده است تمرکز کنید و حتماً لکه ها یا علائم واضح را پاک کنید. پس از شستن کامل مبلمان ، دوباره شلنگ را برداشته و روی صندلی اسپری کنید تا صابون باقی مانده پاک شود.

جوش شیرین

در ادامه پرداختن به مطلب نظافت مبلمان منزل باید گفت که اکثر تمیز کننده های تجاری برای تمیز کردن مبلمان پاسیو نا مناسب هستند. چراکه موجب فرسایش رنگ و ظاهر مبلمان، به خصوص در نمونه های رزین دار می شوند. اما اگر شما مبلمان فضای باز خود را با یک اسفنج مرطوب که در محلول جوش شیرین آغشته شده است، تمیزمی کنید، دیگر نگران خراشیدن یا خشک شدن و کدر شدن سطح مبلمان خود نباشید.

برای انجام این کار اسفنج مدنظر را با استفاده از حرکات دایره ای به آرامی روی سطح مبلمان بکشید، و پس از آن محل را به خوبی با آب بشویید.

سفید کننده

سفید کننده در نظافت مبلمان منزل

آیا مبلمان پاسیو شما به شدت کدر شده است؟ در این شرایط تنها راه استفاده از سفید کننده است. البته سعی کنید مبلمان را با مواد شوینده خفیف بشویید. مثلا یک دوم فنجان سفید کننده در ۱ گالن (۳٫۷ لیتر) آب محلول مناسبی برای شستشوی چنین مبلمانی است. توجه کنید که این شکل شستشو بیشتر مناسب مبلمان های پلاستیکی است و پس از انجام مراحل شستشو، حتما مبلمان را کاملا خشک کنید.

سرکه

اگر در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید، احتمالا در نظافت مبلمان منزل با کپک روی مبلمان چوبی پاسیو غریبه نیستید. اما قبل از استفاده از سفید کننده، راه حل مبتنی بر سرکه را نیز امتحان کنید:

سرکه سفید را به صورت اسپری به محل های تشکیل کپک بزنید و با دستمالی نرم به آرامی تمیز کنید. کپک ها معمولا موجب تغییر ظاهر مبلمان چوبی می شوند، اما اسپری سرکه می تواند برای مدتی ظاهر مبلمان فضای باز شما را به حالت قبل بازگرداند.

همچنین ۱ فنجان آمونیاک، ۱/۲ فنجان سرکه سفید و ۱/۴ فنجان جوش شیرین در ۱ گالن (۳٫۷ لیتر) مخلوط کنید. با استفاده از این محلول و یک مسواک قدیمی گوشه ها و فضاهای تنگ دیگر که دچار کپک شده اند را پاک کنید.

در نهایت برای تمیز کردن و جلوگیری از رشد کپک در مبلمان پلاستیکی در فضای باز و چترهای پاسیو، ۲ فنجان سرکه سفید و ۲ قاشق غذاخوری صابون مایع را در یک سطل آب گرم مخلوط کنید. حالا از یک برس نرم برای تمیز کردن شیارهای پلاستیکی و پاک کردن پد صندلی و چتر استفاده کنید. در نهایت شستشو با آب سرد را در دستور کار قرار دهید؛ و بگذارید مبلمان در خورشید خشک شود.

سرکه در نظافت مبلمان منزل

نظافت مبلمان منزل – زنگ‌ زدگی مبلمان فلزی را چگونه درست کنیم

اگر مبلمان فلزی شما زنگ زده باشد، به آرامی قسمت‌های زنگ‌زده را سمباده بزنید تا از روی صندلی پاک شوند. سپس، هر گونه کثیفی را اعم از گرد و غبار یا تراشه‌های رنگ از روی آن پاک کنید. در نهایت، از یک رنگ مناسب برای وسایل و مبلمان فلزی فضای باز استفاده کنید، تا مطمئن شوید که مبلمان دیگر خراب نمی‌شوند و همچنان می‌توانید از آن ها در تمام فصول استفاده کنید.

مواد برای تمیز کردن صندلی های آلومینیومی:

  • اسکرابر پلاستیکی یا پشم استیل
  • مایع ظرف شویی

مراحل:

  1. مقدار زیادی مواد شوینده را روی اسکرابر پلاستیکی یا پشم استیل خود قرار دهید و شروع به مالش کنید.
  2. بعد از اتمام کار ، مبلمان را خوب بشویید و بگذارید خشک شود.

تمیز کردن صندلی های آلومینیومی

مواد تمیز کردن روی صندلی های آلومینیومی:

  • شوینده ظرف یا پاک کننده همه کاره
  • واکس ماشین با کیفیت بالا

مراحل:

  1. اسفنج را با مواد شوینده ظرف یا تمیز کننده همه کاره خوب خیس کنید.
  2. تا جایی که مبلمان را زیبا و تمیز نکنید ، آن را درون مبلمان کار دهید.
  3. تمام مواد شوینده یا پاک کننده را بشویید.
  4. آن را با یک پارچه نرم خشک کنید.
  5. موم اتومبیل را روی پارچه نرم که همراه آن است قرار دهید.
  6. موم را روی آلومینیوم به خوبی بکشید ، مراقب باشید که پارچه روی آلومینیوم نماند.

نظافت مبلمان منزل – موادی برای تمیز کردن مبلمان پلاستیکی سفید:

  • 1گالن آب گرم
  • 3 قاشق چای خوری شوینده ظرفشویی اتوماتیک
  • اسفنج با اسکرابر
  • سطل

مراحل:

  1. گالن آب گرم را در یک سطل قرار داده و 3 قاشق چای خوری مواد شوینده ماشین ظرفشویی اتوماتیک اضافه کنید.
  2. مبلمان را با این محلول بشویید.
  3. بگذارید محلول تقریباً به مدت 15 دقیقه روی مبلمان قرار گیرد. (مواد شوینده ظرفشویی ماده سفید کننده ای دارد که باعث سفید شدن وسایل می شود.)
  4. بشویید و خشک کنید.

 توجه داشته باشید: مبلمان رنگی را با تمیز کننده و آب همه کاره تمیز کنید. مطمئن شوید که آن را خوب بشویید زیرا نور خورشید و هوا روند محو شدن را تسریع می کنند.

نظافت مبلمان منزل – موادی برای پاک کردن موم شمع از روی میزهای شیشه ای:

  • سشوار
  • کارت اعتباری قدیمی
  • مالیدن الکل
  • پارچه

مراحل:

  1. از سشوار برای گرم کردن موم شمع استفاده کنید.
  2. موم شمع را با یک کارت اعتباری قدیمی به آرامی بخراشید.
  3. بر روی باقی مانده الکل ریخته و آن را پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید