نقش میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل

مهمترین نقش میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل چیست؟

راهنمای مطالعه

نقش میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل از چندین منظر مختلف مهم است. از جمله قرار گرفتن آن در اتاق نشیمن می‌ تواند سالن پذیرایی شما را لوکس‌ تر نشان دهد. رنگ، شکل و اندازه میز نیز نقش مهمی در دکوراسیون خانه شما ایفا می‌ کند. در واقع، این جنبه‌ ها می‌ توانند مسائل زیادی را در مورد سلیقه و نوع شخصیت خانواده و خانه‌ ای که در آن زندگی می‌ کنند بیان کنند. در این مقاله قصد داریم در خصوص اهمیت میز‌ های ناهار خوری و نکاتی که لازم است در زمان خرید آن ها به یاد داشته باشید، صحبت‌ کنیم. میز های ناهارخوری به عنوان مرکز هر خانه در نظر گرفته می‌ شوند؛ زیرا کاربرد‌ های مختلفی در محیط خانه دارند. افراد پشت این میز، غذا میل می‌ کنند، صحبت‌ های خانوادگی می کنند، بچه‌ ها تکالیف خود را انجام می‌ دهند، جشن تولد روی میز ناهارخوری برگزار می‌ شود و غیره.

در طول قرن‌ های گذشته میز‌ های ناهار خوری معانی مختلفی داشتند. مثلا در فرهنگ چینی، اندازه میز به طور مستقیم با تعداد افرادی که می‌ توانستند در آن خانه گرسنگی خود را بر طرف کنند، متناسب بود؛ بنابراین نقش میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل در زمان گذشته کمرنگ تر از امروز بود و اندازه این میز راهی برای نشان دادن موقعیت و ثروت یک خانواده بود.

نقش میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل علاوه بر زیبا‌ سازی، مفید و کاربردی بودن است. نوع و جنس این میز‌ ها تاثیر به سزایی در سبک چیدمان دکوراسیون منزل شما دارد. این میز‌ ها به طور کلی به راحتی با انواع سبک دکوراسیون منطبق می‌ شوند. اکثر میز های غذا خوری از چوب سخت پوشیده شده با لایه‌ ای از موم ساخته شده‌ اند که باعث می‌ شود در طولانی مدت دوام بالایی داشته باشند.

ایده‌ هایی برای میز ناهار خوری

نقش میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل

برای دیزاین میز ناهار خوری لازم است آیتم‌ هایی هماهنگ و متناسب با آن را انتخاب کنید. برای مثال، رومیزی شیک و متناسب با سبک میز و گلدانی هماهنگ با آن تهیه کنید. دیزاین اصولی میز ناهار خوری جذابیت آن را در دکوراسیون منزل شما دو چندان می‌ کند.

همچنین بهتر است سبک میز ناهار خوری و مبلمان خود را هماهنگ و در عین حال مکمل انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌ ها و سبک‌ های هماهنگ و مکمل، در عین یکدستی کمک می‌ کنند تا دکوراسیون شما شکل استاندارد و جذابی داشته باشد.

همان طور که گفتیم، کاربرد و نقش میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل گسترده و چند منظوره است. برای استفاده بهتر و گسترده‌ تر از این آیتم می‌ توانید میز خود را به صورت چند منظوره دیزاین کنید. به این معنا که این میز تنها اختصاص به سرو غذا نباشد.

امروزه نیمکت‌ های چوبی و جالبی برای قرار گرفتن در اطراف میز ناهار خوری در بازار موجود هستند. شما می‌ توانید با تهیه این نیمکت‌ ها و استفاده از آن‌ ها به عنوان صندلی غذا خوری، ظاهری زیبا و کلاسیک به میز خود ببخشید. شما حتی می توانید وقتی میز ناهار خوری خود را کلاسیک انتخاب کردید، مبلمان کلاسیک نیز تهیه کنید. در این صورت دکوراسیون خانه شما هماهنگ باقی می ماند.

همچنین تهیه میز ناهار خوری تمام وسایل چوبی فضای منزل شما را شکیل‌ تر و دلنشین‌ تر می‌ کند.

راهنمای انتخاب میز ناهار خوری

راهنمای انتخاب میز ناهار خوری

خرید میز ناهار خوری می‌ تواند برای همه ما مسئله‌ ای چالش بر انگیز باشد. در این قسمت به معرفی راهکار‌ هایی برای خرید میز غذا خوری می‌ پردازیم.

انتخاب میز ناهار خوری متناسب با دکوراسیون منزل می‌ تواند مسئله‌ ای دشوار باشد. برای داشتن یک انتخاب خوب لازم است قیمت، سهولت مراقبت و سبک دکوراسیون خود را مشخص کنید. میزی که هیچ تناسبی با موارد گفته شده نداشته باشد، می‌ تواند به معنای خریدی باشد که بعداً از آن پشیمان می شوید.

یک میز ناهار خوری خوب، محکم و خوش ساخت خواهد بود. روکش مقاومی دارد و دوام بالایی در بلند مدت از خود نشان می‌ دهد؛ بنابراین لازم است به استحکام میز و کیفیت چوب آن توجه ویژه‌ ای داشته باشید.

میز های مربع و مستطیل رایج‌ ترین انواع میز‌ های غذا خوری هستند؛ بنابراین تعداد بیشتری از انتخاب‌ های شما در بازار محدود به این میز‌ ها می‌ شود. شما می‌ توانید با خرید میز‌ های دایره‌ ای و بیضی شکل، از فضای خود استفاده بهینه‌ تری داشته باشید.

مهم ترین اصلی که لازم است در خرید میز ناهار خوری به آن دقت داشته باشید، تناسب اندازه میز با فضای مورد نظر شما است. نقش میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل شما مهم و قابل توجه است. پس لازم است قبل از خرید، فضای مد نظر خود را به دقت اندازه‌ گیری کنید و با توجه به آن اقدام به خرید میزی با ابعاد مناسب کنید.

بر اساس بودجه‌ ای که مد نظر دارید، بهترین و مناسب‌ ترین محصول را تهیه کنید.

راهنمای انتخاب میز ناهار خوری

نتیجه گیری

با توجه به موارد گفته شده در این مقاله و نقش میز ناهار خوری در دکوراسیون منزل، لازم است در خرید این محصول دقت زیادی داشته باشید. مسئله‌ ای که در این زمینه حائز اهمیت است، این است که شما با توجه به فضا و سبک دکوراسیون خود میزی مناسب و با کیفیت تهیه کنید. دیزاین اصولی و مناسب میز نیز می‌ تواند زیبایی و جذابیت میز شما را دو چندان کند. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید