آموزش شستن مبل در خانه

آموزش شستن مبل در خانه (راهکار عملی)

راهنمای مطالعه

مبلمان یکی از پر استفاده ترین وسایل منزل است. آن ها گاهی اوقات به عنوان تخت، میز ناهارخوری، پناهگاه حیوانات خانگی و زمین بازی استفاده می شوند. تمامی این فعالیت ها، لکه ها و کثیفی های غیر قابل مشاهده ای مانند ذرات گرد و غبار، باکتری ها و قارچ ها را بر جای می گذارند. به مبلمانتان خوب نگاه کنید، احتمالا زمانش رسیده است که آن ها را تمیز کنید؛ برای این منظور، روند آسان و مرحله به مرحله آموزش شستن مبل در خانه را در این مقاله دنبال کنید.

مراحل آموزش شستن مبل در خانه

مراحل شست و شوی مبل در خانه

برای از بین بردن سریع آلودگی ها می توانید از سرکه استفاده کنید. به این صورت که چند قطره سرکه را به نصف فنجان آب اضافه کنید. محلول را روی ناحیه کثیف اسپری کنید و بعد از گذشت چند دقیقه، محل را بدون مالش با یک پارچه یا حوله تمیز خشک پاک کنید تا لکه از بین برود. برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن می توانید از یک یا چند مورد از موارد زیر استفاده کنید:

  • برس خشک
  • جاروبرقی
  • جوش شیرین
  • بخار شوی
  • سرکه
  • آب
  • دستمال تمیز

به طور کلی، شست و شوی مبل در خانه شامل مراحل زیر می شود:

1.سریع به لکه ها برسید.

 به محض اینکه لکه ای روی مبل ها دیده شد، بلافاصله آن را تمیز کنید. صبر کردن بیش از حد، حتی چند دقیقه می تواند پاک کردن آن را سخت تر کند.

سریع به لکه ها برسید

2.دستورالعمل های پارچه را بخوانید.

 قبل از استفاده از هرگونه شوینده یا محلول تمیز کننده مبلمان، دستورالعمل های پارچه را که معمولاً روی برچسب های مبل مشاهده می شود، بخوانید. استفاده نکردن از محصولات تمیز کننده ایمن می تواند به مبل ها آسیب برساند.

3.به کد هایی که روی پارچه مبل حک شده است، دقت کنید.

 کد W شست و شو با محلولی بر پایه آب را نشان می دهد. کد S استفاده از شوینده عاری از آب و کد WS استفاده از شوینده بر پایه آب یا حلال را توصیه می کند. اگر پارچه مبل کد X داشته باشد؛ باید شست‌ و شوی آن را به خدمات مبل‌ شویی و افراد متخصص سپرد.

4.برای از بین بردن ذرات گرد و غبار از یک برس خشک استفاده کنید.

 برس کشیدن کل مبلمان به از بین رفتن لکه ها کمک می کند و باعث می شود ذرات گرد و غبار و کثیفی به سطح بیایند و بهتر دیده شوند.

5.جارو دستی بکشید.

قبل از شست و شو و تمیز کردن مبل پارچه ای خود، از جارودستی استفاده کنید تا خرده ها و سایر ذرات باقی مانده را پاک کنید. این کار شناسایی و تمرکز روی لکه های دردسرساز را در زمان تمیز کردن آسان تر می کند.

از جوش شیرین کمک بگیرید

6.از جوش شیرین کمک بگیرید.

جوش شیرین فقط برای پختن غذا نیست؛ بلکه یک تمیز کننده موثر نیز است. درواقع، پاشیدن جوش شیرین روی کل مبل به از بین بردن بو ها و از بین بردن بیشتر لکه ها کمک می کند. علاوه بر این، اگر قصد شستن مبل در خانه را دارید، می توانید محلول جوش شیرین خانگی را برای از بین بردن لکه های عمیق درست کنید. برای این منظور، در یک کاسه، مقدار مساوی جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید. ترکیب را روی لکه ها بریزید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند. هنگامی که جوش شیرین به طور کامل لکه را جذب کرد و بر روی آن جاروبرقی بکشید.

 مانند همه انواع محلول های تمیز کننده، قبل از تمیز کردن کامل مبل، همیشه یک قسمت کوچک از آن را تست کنید.

7.از محصولات پاک کننده توصیه شده استفاده کنید.

همیشه تا حد امکان سعی کنید برای تمیز کردن مبل ها از محصولات پاک کننده توصیه شده استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید پاک کننده ای که می خواهید استفاده کنید مطابق با توصیه ها است یا نه ابتدا آن را روی نقطه کوچکی از مبل تست کنید. بهترین و بی خطر ترین روش، دنبال کردن دستورالمعمل ها است. اگر دستورالعمل ها می گویند که انجام این کار بی خطر است، از یک پارچه نرم برای پاک کردن محلول کمک بگیرید.

از محصولات پاک کننده توصیه شده استفاده کنید

8.مبل را با یک حوله نرم خشک کنید.

روی قسمت های مرطوب مبل که تمیز کرده اید یک حوله خشک بگذارید تا رطوبت باقی مانده را جذب کند. هرگونه محلول پاک کننده باقی مانده ای را به آرامی تمیز کنید.

9.اجازه دهید مبل در معرض هوای آزاد قرار داشته باشد.

اجازه دهید مبل ها یک شب در معرض هوای آزاد قرار بگیرند و صبح، از دیدن مبل های تمیز لذت ببرید!

نکات مهم آموزش شستن مبل در خانه

نکات مهم در هنگام شستن مبل

پرسش های متداولی که هنگام آموزش شستن مبل در خانه مطرح می شوند، یکی از موارد زیر هستند:

  • آیا می توان از شامپو فرش برای تمیز کردن مبل ها استفاده کرد؟

بله. شامپو فرش ها برای تمیز کردن لوازمی از جمله فرش و مبل مورد استفاده قرار می گیرند. فقط مطمئن شوید پاک کننده ای که استفاده می کنید برای مبل خاص شما ایمن است. ساده ترین راه برای انجام این کار، بررسی کد های تمیز کردن روی برچسب متصل به مبل است.

  • نحوه شست و شوی فوم مبل چگونه است؟

گاهی اوقات، لکه های خیس به اعماق مبل نفوذ می کند و از روکش یا لوازم داخلی می گذرد. در چنین حالتی، بهترین روش برداشتن روکش و رسیدن به لکه در خود فوم است. برای شستن فوم ها باید چند قطره سرکه را با حدود یک فنجان آب ترکیب کنید و محلول را به آرامی با دستمال روی ناحیه مورد نظر بمالید. سپس فوم را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا کامل خشک شود. اگر روکش مبل قابل جدا شدن نیست، این مراحل را از روی روکش اعمال کنید.

نحوه شست و شوی فوم مبل چگونه است

جمع بندی

در این مقاله درباره آموزش شستن مبل در خانه صحبت کردیم اما ممکن است که شستن مبل در خانه کمی زمان بر باشد. اگر یک لیوان کامل نوشیدنی را روی یک کاناپه پارچه ‌ای ریخته اید، اگر یک حیوان خانگی روی یک کاناپه کثیف کاری کرده است یا هر چیز وحشتناک دیگری، بهترین کار این است که تمیز کردن مبل هایتان را به دست یک متخصص بسپارید. چنین کاری هزینه بیشتری خواهد داشت؛ اما استرستان را از بین می برد و اطمینان حاصل می کنید که مبل شما به بهترین شیوه ممکن تمیز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید