تاثیر مبل بر سلامت زانو ها

تاثیر مبل بر سلامت و درد زانو (کاملا علمی)

راهنمای مطالعه

اغلب ما روزانه پس از کار و فعالیت، علاقه مند به نشستن و استراحت بر روی یک کاناپه راحت هستیم. به طور کلی ما در طول روز مدت زمان زیادی از کاناپه تختخواب شو استفاده می کنیم. کاناپه دنج و راحت است و نقطه کانونی دکوراسیون اکثر خانه ها است؛ البته این کاناپه های محبوب اگر فرسوده و غیر استاندارد باشند، می توانند باعث به خطر افتادن سلامتی ما شوند. تاثیر مبل بر سلامت زانو ها مسئله ای انکار ناپذیر است که اگر به آن توجه نشود، نتایج غیر قابل جبرانی را برای ما به دنبال خواهد داشت.

باور کنید یا نه، کاناپه محبوب شما، همان کاناپه ای که زمان زیادی را روی آن می گذرانید، اگر به درستی از بدن شما حمایت نکند، منجر به بروز درد های عضلانی در شما می شود. تاثیر مبل بر سلامت زانو ها حاکی از آن است که کاناپه غیر استاندارد می تواند آسیب بسیار بیشتری نسبت به فایده برای شما به همراه داشته باشد. اگرچه یک کاناپه فرسوده ممکن است نرم و راحت باشد؛ اما می تواند منجر به درد زانو، گردن، کمر و… شود. به هر میزان کاناپه شما قدیمی، گود و فرو رفته باشد، احتمال بروز درد و آسیب در شما بیشتر می شود.

در مورد نحوه نشستن درست روی صندلی، مبل و کاناپه حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. استراحت بر روی مبل  بدون تکیه گاه گردن، با شانه هایی افتاده یا نشستن به صورت کج برای مدت طولانی می تواند به خودی خود به میزان زیادی درد و آسیب به بدن شما وارد کند؛ به همین دلیل مهم است که در زمان نشستن بر روی کاناپه، به وضعیت بدن و مدت زمان نشستن خود توجه کنید.

عوارض مبلمان غیر استاندارد و فرسوده

تاثیر مبل بر سلامت زانو ها

چه در حالت نشستن، چه چرت زدن و چه دراز کشیدن، در صورتی که مبلمان شما فرسوده و غیر استاندارد باشد، عوارض و مشکلات زیادی را برای شما به همراه می آورد. تاثیر مبل بر سلامت زانو ها امری مهم و حیاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر به طور منظم یک یا چند علامت را تجربه می کنید، نوبت آن رسیده که به فکر تعویض کاناپه و خرید مبلمان جدید و استاندارد برای خود باشید.

در صورتی که در زمان نشستن بر روی مبل، علائم زیر را تجربه می کنید، به احتمال زیاد مبلمان شما فرسوده و غیر استاندارد است.

  • سردرد
  • گردن درد یا کشیدگی
  • درد پشت، گردن و عضلات پا
  • درد در ناحیه لگن یا زانو
  • مشکل صاف نشستن یا بهبود وضعیت بدن
  • بی حسی پشت بدن پس از نشستن بر روی مبل

چگونه تشخیص دهیم که مبل شما بیش از حد فرسوده است؟

چگونه تشخیص دهیم که مبل شما بیش از حد فرسوده است؟

برای تشخیص تاثیر مبل بر سلامت زانو ها و بررسی این نکته که مبلمان شما فرسوده و غیر استاندارد است یا خیر، راه های زیادی وجود دارد. زمانی که مبل خود را بررسی می کنید، با توجه به چند نکته ساده می توانید متوجه فرسوده یا غیر استاندارد بودن آن شوید. ابتدا پشت مبل را بررسی کنید و ببینید آیا کاناپه در وسط، فرو رفتگی دارد یا خیر؛ البته افتادگی یا فرورفتگی جزئی به طور طبیعی در طول زمان اتفاق می ‌افتد، اما در صورتی که فرورفتگی مبل شما بیش از حد باشد بهتر است دیگر از آن استفاده نکنید. در این میان به طول عمر کاناپه نیز توجه داشته باشید. اگر کاناپه جدید شما دچار فرو رفتگی شده باشد، به احتمال زیاد نامرغوب و غیراستاندارد است. کاناپه‌ های قدیمی ‌تر احتمال افتادگی بیشتری دارند.

در مرحله بعد، وجود توده و ناهمواری را بر روی سطح مبل بررسی کنید. مبل استاندارد و مرغوب سطح هموار و یکدستی دارد و بر آمدگی و توده ندارد؛ البته تاثیر مبل بر سلامت زانو ها تا حدی به ارتفاع استاندارد مبل نیز بستگی دارد. و همچنین در هنگام خرید توجه داشته باشید که مبل شما از بهترین نوع چوب تهیه شده باشد.

چگونه درد های ناشی از مبلمان غیراستاندارد را کاهش دهیم؟

چگونه درد های ناشی از مبلمان غیراستاندارد را کاهش دهیم؟

اکنون که نسبت به تاثیر مبل بر سلامت زانو ها آگاه شدید، زمان آن رسیده است که برای کاهش این دردها اقداماتی انجام دهید. اگر خرید مبلمان جدید برای شما در اولویت نیست یا بودجه لازم برای تعویض آن را ندارید یا تعویض آن به یک دست بودن دکوراسیون منزل شما آسیب می زند، به دنبال تعمیرات کم هزینه و خانگی باشید. به عنوان مثال، کاهش تعداد ساعات صرف شده روی مبل یا صاف نشستن در هنگام انجام این کار و استفاده از بالشتک های پشتیبان یا نظافت اصولی مبل، نیز می تواند تا حد زیادی مشکلات پزشکی مرتبط با وضعیت بدن شما را کاهش دهد. برای ایجاد وضعیت نشستن راحت و بدون درد، به بالشتک های عقب، تکیه گاه پا، پشتی های صندلی و موارد دیگر توجه ویژه داشته باشید.

سخن آخر

در صورتی که نشستن طولانی‌ مدت یا وضعیت نامناسب بدن شما، باعث بروز درد های آزار دهنده برای شما شده است، کار های زیادی می ‌توانید برای حل این مشکل انجام دهید؛ البته توجه داشته باشید، در هنگام مشاهده علائم بیماری و درد حتما تحت نظر یک پزشک متخصص قرار بگیرید و در کنار آن مبلمان خود را از نوع استاندارد و مرغوب انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید