سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است

سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است ؟

راهنمای مطالعه

نوزادان حدودا 70 درصد از زمان خود را در خواب می گذرانند. این خواب ها به صورت کوتاه مدت هستند و نوزاد در زمان بیداری نیاز به تغذیه، تعویض لباس و مراقبت های لازم دارند. اما یکی از مهم ترین نکاتی که وجود دارد، کیفیت خواب نوزاد است. بسیاری از والدین همیشه نگران این هستند که آیا نوزاد آن ها کیفیت خواب خوبی دارد یا خیر.

همان طور که می دانید، یکی از عواملی که باعث افزایش کیفیت خواب نوزاد می شود، سرویس خواب نوزاد است. به همین خاطر ما در این مقاله در مورد این که سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است توضیح داده ایم.

سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است؟

سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است

  1. گهواره

مهم ترین و اصلی ترین وسیله در سرویس خواب نوزاد، گهواره است. گهواره ای که قرار است برای نوزاد خود بخرید، ماه ها یا حتی سال ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. خوب است بدانید که دیزاین اتاق نوزاد نیز بر اساس گهواره طراحی می شود و می تواند سبک کلی اتاق را تعیین کند.

برای این که بدانید سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است ، باید بیشتر در مورد گهواره توضیح دهیم. همان طور که می دانید نوزاد شما بعد از خواب بر روی گهواره قرار می گیرد و این گهواره است که نقش اصلی را در کیفیت خواب نوزاد ایفا خواهد کرد. به همین خاطر است که انتخاب گهواره مناسب، از همان ابتدا مهم است و باید بیشترین دقت را در انتخاب آن داشته باشید.

همیشه در هنگام انتخاب سرویس نوزاد، اول روی گهواره تمرکز کنید و مدل مناسب را خریداری کنید. بعد از این که گهواره را خریداری کردید و متوجه شدید که سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است ، می توانید اقدام به خرید دیگر وسایل سرویس خواب کنید.

سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است

  1. کمد

یکی دیگر از وسایل مهم در سرویس خواب نوزاد ، کمد است. زیرا همه وسایل نوزاد شما نهایتا در کمد قرار می گیرند. شاید در ابتدا فکر کنید که به خاطر کوچک بودن لباس ها و وسایل نوزاد به کمد نیاز نخواهید داشت. اما قطعا از این که این وسایل چقدر فضا اشغال خواهند کرد تعجب خواهید کرد.

اگر اتاق خواب کودک شما دارای یک کمد دیواری یا یک کمد بزرگ است که دیگر نیازی نیست کمد خریداری کنید. اما حال که فهمیدید سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است ، باید گفت که اگر در اتاق خواب نوزاد کمد ندارید ، حتما در هنگام خرید سرویس خواب نوزاد باید خرید یک کمد نسبتا خوب را در نظر بگیرید. اگر فضای زیادی برای کمد نوزاد ندارید، می توانید از کمد های لباس کوچک تر استفاده کنید. این کمد ها نیز دارای کشو های زیادی هستند و فضای مخصوصی برای آویزان کردن لباس ها دارند. این کمد ها معمولا فضای کمتری را اشغال می کنند و در اکثر اوقات قیمت کمتری نیز دارند.

  1. تشک

برای این که بدانید سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است ، خوب است به تشک اشاره کنیم. تشک نیز یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام انتخاب سرویس خواب نوزاد باید به آن توجه شود. زیرا تشکی که انتخاب می کنید قرار است سال های سال بر روی تخت خواب نوزاد شما استفاده شود.

تشکی که انتخاب می کنید باید قابلیت تنفس بسیار خوبی داشته باشد و بتواند از عرق کردن نوزاد در هنگام خواب جلوگیری کند. علاوه بر این ها تشک باید از خطر خفگی احتمالی نوزاد جلوگیری کند. تشکی که انتخاب می کنید باید قابلیت شست و شو داشته باشد و بتوان به راحتی آن را در صورت کثیف شدن شست.

حال که فهمیدید سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است ، باید بدانید که تشک نوزاد شما باید از مواد طبیعی تشکیل شده باشد و در ساخت آن از موادی مانند لاتکس، فوم و چسب مناسب به کار گرفته شده باشد. موادی که در تشک نوزاد به کار رفته است باید ضد حساسیت باشند و به هیچ عنوان از مواد شیمیایی در ساخت آن استفاده نشده باشد.

علاوه بر این ها، درجه سفتی یا نرمی تشک نیز باید مناسب باشد. سعی کنید تشکی را انتخاب کنید بین سفتی و نرمی تعادل خوبی ایجاد کند. زیرا اگر تشک بیش از حد نرم باشد نوزاد عرق خواهد کرد. تشک بسیار سفت نیز باعث اذیت شدن نوزاد در هنگام خواب می شود.

  1. میز تعویض پوشک

میز تعویض پوشک

برای این که بدانید سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی می شود ، خوب است که به میز تعویض پوشک نیز اشاره کنیم. اولین چیزی که باید در مورد آن بدانید این است که آیا به میز تعویض پوشک نیاز خواهید داشت یا خیر.

میز تعویض پوشک، ضروری نیست. اما قطعا کار تعویض پوشک نوزاد را بسیار ساده تر می کند. میز تعویض پوشک می تواند یک فضای امن برای تعویض پوشک نوزاد شما فراهم کند. علاوه بر این ها میز تعویض پوشک می تواند فضای مناسبی برای نگهداری وسایلی مانند دستمال مرطوب، پوشک و کرم های کودک باشد.

حال که متوجه شدید سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی است ، خوب است به نکات مهم در هنگام انتخاب میز تعویض پوشک اشاره کنیم. این موارد شامل :

  • ایمنی : میز تعویض پوشک باید به دیوار یا زمین محکم شود تا تحت هیچ شرایطی تکان نخورد. اکثر میز های تعویض پوشک دارای لنگر و اتصالاتی هستند که به کمک آن ها می توان میز را در محل مورد نظر محکم کرد. اگر میز این قابلیت را نداشت می توانید وسایل آن را از فروشگاه خریداری کنید.
  • فضای ذخیره سازی : معمولا در هنگام تعویض پوشک از وسایل هایی مانند کرم، خود پوشک و دستمال مرطوب نیز استفاده می شود. مهم است که میز تعویض پوشک فضای کافی برای این وسایل را داشته باشد تا شما بتوانید به سرعت به این وسایل دسترسی داشته باشید و از آن ها استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد این که سرویس خواب نوزاد شامل چه چیز هایی می شود توضیح دادیم و آن ها را نام بردیم. همیشه در انتخاب سرویس خواب نوزاد عاقلانه سرمایه گذاری کنید و خوب تحقیق کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. سرویس خواب شما نه تنها باید کیفیت و ایمنی مناسبی داشته باشد، بلکه باید از لحاظ زیبایی نیز مورد پسند شما باشد و با دیزاین خانه شما هماهنگ باشد. شاید برخی از وسایل سرویس خواب نوزاد گران باشند اما این را بدانید که هزینه برای آن ها قطعا ارزشش را دارد و ایمنی و کیفیت خواب نوزاد شما را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید