میز جلو مبلی مربع یا مستطیل

میز جلو مبلی مربع بهتر است یا مستطیل؟

راهنمای مطالعه

در هنگام چیدمان مبلمان و درمجموع طراحی دکوراسیون منزلتان، داشتن دید همه جانبه و دقیق، بسیار مهم تلقی می شود. پس از این که مبل ها، میز ناهارخوری و صندلی هایش را چیدید، نوبت انتخاب میز جلو مبلی است. در نگاه اول ممکن است که این انتخاب، ساده به نظر برسد؛ اما برای آن باید نکات بسیاری را در خاطر داشته باشید و سپس با توجه به آن ها میز جلو مبلی مربع یا مستطیل خریداری کنید. در این متن تلاش کردیم تا شما را در این انتخاب یاری کنیم و انواع میز ها را از جهات گوناگون ارزیابی کنیم.

اهمیت انتخاب صحیح میز جلو مبلی

میز جلو مبلی از اصلی ترین وسایل خانه به شمار می رود؛ زیرا در مرکز است و سایر وسایل را به نوعی به هم متصل می کند. از سوی دیگر محل اصلی قرارگیری خوراکی ها و حتی کتاب هایی است که به طور روزمره می خوانید. با این اوصاف، همان گونه که پیشتر ذکر شد، این انتخاب زیاد هم آسان نیست؛ سختی آن هم به دلیل تعدد گزینه هایی است که پیش روی شما قرار می گیرند. شما باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید و وسایل دیگر پذیرایی خود، اندازه و شکل میز، جایگاهی که قصد قرار دادن آن را دارید، میز مناسب خود را برگزینید. در ادامه این موارد را مفصل تر بررسی می کنیم.

انتخاب میز جلو مبلی بر اساس شکل

برای این که به سوال: «میز جلو مبلی مربع یا مستطیل ؟»، پاسخ دهیم، بهتر است انواع میز جلو مبلی را بر اساس شکل برایتان در مواردی مجزا بررسی کنیم. انواع این شکل ها عبارت اند از:

میز جلو مبلی مربع یا مستطیل

  1. میز جلو مبلی گرد

اگر قصد خرید میز جلو مبلی گرد را دارید، ابتدا باید به فضایی که در اختیار دارید نگاهی بیندازید. برای دکوراسیون خانه های نقلی و کوچک، این گونه میز ها انتخاب بسیار مناسبی شناخته می شوند؛ زیرا این طور به نظر می رسد که آن ها در مقایسه با میز های مستطیل یا مربع فضای کمتری را اشغال می کنند. در نتیجه شما می توانید از فضای باقی مانده بیشترین استفاده را ببرید. نکته مهم دیگر درباره میز های گرد این است که از آن جایی که شکل کلی بیشتر خانه ها مربع و (در بیشتر موارد)، مستطیل است؛ این میز ها با شکل خانه در تضاد قرار می گیرند و ظاهر جذابی به آن می دهند؛ اما اگر فضای بسیار وسیعی در اختیار دارید، استفاده این میز ها در جلوی مبل هایتان، زیاد مناسب به نظر نمی رسد. همچنین اگر در خانه بچه کوچک یا حیوان خانگی دارید، بهتر است در رو به روی مبلمان خود، میز گرد قرار دهید؛ زیرا این میز، گوشه ای ندارد که نگران آسیب ناشی از آن به کودکان خود باشید.

میز جلو مبلی مربع یا مستطیل

  1. میز جلو مبلی مستطیل

اگر قرار است میز جلو مبلی خود را رو به روی مبل کلاسیک و در فضایی رسمی تر نسبت به فضای معمولی قرار دهید، بهتر است که میز مستطیل را برای خود برگزینید. ماهیت این میز ها به دکوراسیون های سبک مدرن و مینیمالیستی می آید و ترکیب جالب و زیبایی را رقم می زند. اگر در فضای مورد نظرتان اَشکال هندسی زیادی به کار رفته است، حتما میز های مستطیل را انتخاب کنید. این میز ها معمولا در بیشتر خانه ها دیده می شوند؛ زیرا علاوه بر ظاهر مناسب، سطح گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد و برای پذیرایی از مهمانان زیاد، انتخاب خوبی هستند.

میز جلو مبلی مربع

  1. میز جلو مبلی مربع

اگر مبلمان بزرگ مطابق سلیقه شماست و برای آن به دنبال میز مناسبی هستید، می توانید از میز های مربع بهره ببرید. خرید میز های مربع به کسانی توصیه می شود که خانه شان بسیار بزرگ است. از این نظر مشابه میز های مستطیل است و در اصل نباید پرسید که میز جلو مبلی مربع یا مستطیل ؟؛ زیرا آن دو عملکرد مشابه هم دارند. میز های مربع با مبل های سبک سنتی به خوبی ست می شوند. البته ممکن است هنگامی که یک میز مربع در جلوی مبل بزرگ قرار بگیرد، چون طول و عرضش با هم برابر است، اندکی نامتقارن به نظر برسد؛ در این حالت می توانید از دو میز مربع هم ­اندازه در کنار هم استفاده کنید که ظاهری مناسب و منسجم داشته باشد. در این صورت سطح بیشتری هم برای استفاده در اختیار دارید.

میز جلو مبلی بیضی

  1. میز جلو مبلی بیضی

ممکن است استفاده از این گونه میز ها به ندرت اتفاق بیفتد؛ اما آن ها به دلیل این که از لحاظی به میز های گرد شباهت دارند و از نظر این که طول بیشتری دارند، شبیه به میز های مستطیل  هستند، کارآمد تراند. میز بیضی با مبل های راحتی بهتر ست می شود؛ از سوی دیگر، در کنار مبل های سنتی، ظاهر مطلوبی ایجاد می کند. این گونه میز ها به دلیل این که لبه های تیزی ندارند، برای خانواده های بچه دار، انتخاب خوبی محسوب می شوند. در این حالت، اگر بچه هایتان دوست دارند در قسمت پذیرایی خانه بازی کنند، مانع آن ها نشوید؛ زیرا میز هایتان نمی توانند مزاحم شان شوند.

به طور کلی، اگر قصد خرید میز جلو مبلی دارید و مایل هستید تمام اَشکال آن را مشاهده کنید و سپس دست به انتخاب بزنید، می توانید وارد سایت چوبکده شوید و مدل های متنوع میز را بررسی کنید و سپس خرید مورد نظر خود را انجام دهید.

جمع بندی

طراحی دکوراسیون خانه اهمیت بسیار زیادی در ایجاد آرامش و آسودگی شما دارد؛ زیرا وسایل آن همیشه جلوی چشمتان هستند و نامتناسب بودن آن ها می تواند آزار دهنده باشد. سبک میز جلو مبلی حتما باید با مبلمان خانه هماهنگ باشد؛ بنابراین اگر برای انتخاب میز جلو مبلی مربع یا مستطیل مردد هستید و به راهنمایی نیاز دارید، ما در این مقاله سعی کردیم ابتدا اهمیت این انتخاب را برایتان شرح دهیم و سپس شکل های متفاوت را بررسی نماییم و بگوییم هر شکل با کدام نوع مبل بهتر ست می شود.

1 دیدگاه در “میز جلو مبلی مربع بهتر است یا مستطیل؟

  1. احمد گفت:

    سلام من یه میز جلو مبلی از ی سایت دیگه خریدم که بیضی شکل هستش خیلی خوشگله بنظرم هر کسی که میخواد میز جلو مبلی بخره باید بیضی شکل بخره چون واقعا خاص و زیبا هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید