مبلمان خانه را چطور بچینیم تا فضا بزرگتر به نظر بیاید؟

راهنمای مطالعه

مبلمان این مهم را برای شما فراهم می آورد که به سادگی دکوراسیون منزل خود را لوکس تر جلوه دهید؛ اما اینکه شما برای چه مساحت خانه ای از چه مبلی استفاده می کنید امر مهمی است که در زمان دیزاین کردن باید مورد توجه قرار بگیرد. به عنوان مثال شما نمی توانید از مبلمانی که تاج های بسیار بلندی دارد برای خانه های نقلی که سقف های کوتاهی دارد استفاده کنید. یا خرید آیتم های همراه مبلمان مثل میز عسلی زیاد یا میز پذیرایی بزرگ نباید استفاده کرد. برای اینکه فضای منزل شما بزرگ تر جلوه کند باید و نبایدهای را در این راستا باید مورد توجه قرار داد. تم رنگی مبل، سبک طراحی مبل، انتخاب مبل بر اساس مساحت منزل و ده ها پارامتر دیگر که در ادامه به آن پرداخت می شود. همچنین شما باید به اصول مرتبط با فنگ شویی در راستای چیدمان خانه های نقلی توجه داشته باشید تا عدم رفت و آمد انرژی سبب بسته شدن و دلگیر شدن منزل شما نشود. با ما همراه باشید اگر علاقه مند به چیدمان مدرن بر اساس قواعد و اصول مهم دکوراسیون داخلی هستید.

بزرگ تر جلوه دادن منزل با تم رنگی مبل

 یکی از اصلی ترین آیتم های که در زمان خرید مبلمان به آن توجه می شود تم رنگی مبل است. این امر در خانه های کوچک نباید الزاما به منظور تغییر دکوراسیون و زیبا سازی مد نظر قرار داده شود؛ یعنی شما باید از مبلمانی استفاده کنید که در کنار زیبایی بصری سبب بزرگ تر جلوه دادن دکوراسیون منزل شما شود.

تم های رنگی روشن

 یکی از انتخاب های که در پیش روی شما قرار دارد تا با استفاده از آن بتوانید فضای خانه خود را بزرگتر مبله کنید انتخاب رنگ های روشن است. بر فرض شما اگر از تم رنگی سفید استفاده کنید یا رنگ صدفی را مد نظر قرار دهید. اتاق نشیمن شما دل باز تر جلوه می کند و انعکاس نور در این فضا سبب زنده تر شدن محیط و بزرگتر جلوه دادن آن می شود. این مهم را حتی شما برای کف پوش و دیوار پوش نیز باید در نظر داشته باشید. دلیل این امر بزرگتر جلوه دادن ساختمان است.

 انتخاب های تک رنگی

 انتخاب های تک رنگی یعنی اینکه شما خیلی از آیتم های رنگی متمایز برای مبلمان خود در زمان ایده پردازی نباید استفاده کنید. برفرض نباید کاناپه شما یک رنگ باشد و مبل های تکی شما از رنگ های متمایز بهره گرفته باشد. این امر سبب آشفتگی و به ریختگی فضا خواهد شد و شما تصور می کنید که خیلی خانه بزرگی در اختیار ندارید. از همین رو بهتر است مبل، پرده، فرش و دیوار پوش در راستای یک تم رنگی و ترجیحا رنگ روشن در حرکت باشد. برفرض دیوار پوش سفید، کف پوش کرم، مبل های یک دست عسلی و پرده طلایی برای این ایده پردازی سبب دلباز تر شدن و بزرگ تر شدن محیط خواهد شد.

انتخاب سبک های متفاوت برای فضای بزرگتر

 برای خانه های کوچک باید مبلمان خاص تری را خریداری کنید. اگر بخش الی در پیشت فضای اپن آشپزخانه در اختیار شما قرار دارد باید از مبل ال برای چیدمان استفاده کنید. هر چقدر مبل های شما گوشه تر شبیه به دکوراسیون های خطی قدیم که پشتی ها چیده می شدند قرار بگیرد فضا باز تر می شود. از سوی دیگر توصیه می شود اگر فضا به اندازه هفت نفره در اختیار دارید از یک مبل ال پنج نفره استفاده کنید تا بسته شدن درب های ورودی فضا را بی نظم جلوه ندهد و از بخش اضافه برای قرار دادن میز های عسلی استفاده کنید. امر دیگر اینکه از مبلمانی استفاده که میز پذیرایی آن به صورت متصل در کنار آن قرار دارد. مبل های ال در بخش میانی از این پارامتر بهره گرفته اند. شما باید از مبل های که خیلی ارتفاع زیادی ندارد استفاده کنید؛ یعنی تاج آن خیلی بلند نباشد تا ارتفاع آن سبب بسته شدن محیط به دلیل کوتاه بودن سقف نشود.

چیدمان مبل نیم ست برای فضاهای کوچک

حتما نباید سرویس مبل هفت نفره خریداری کنید. مبل های نیم ست برای چیدمان فضای کانون مرکزی شما کفایت می کند. خرید یک کاناپه سه نفره به همراه دو مبل تکی این امر را برای شما فراهم می آورد که فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید. برای پذیرایی بیشتر از مهمان های خود به جای مبلمان بزرگ از صندلی های مهمان بدون دسته استفاده کنید یا اینکه پاف های بدون پشتی و دسته را برای این منظور در نظر بگیرید. حتی شما می توانید یک کاناپه دو نفره را به همراه دو صندلی مهمان در اختیار بگیرید و با قرار دادن چهار پاف تک نفره به جای پذیرایی از پنج مهمان از هشت نفر پذیرایی کنید.

حذف آیتم های اضافه و باز تر شدن فضا

اگر فضایی که در منزل در اختیار دارید کوچک است نیازی نیست از تمام آیتم های مرتبط با مبلمان در راستای ایده پردازی خود بهره بگیرید. به عنوان مثال شما نباید از سه میز عسلی برای یک سرویس مبل کمک بگیرید. البته اگر میز عسلی های شما به گونه ای باشد که روی دسته های مبل تعبیه می شود استفاده از آن ایرادی ندارد. یا اینکه میز پذیرایی شما باید به اندازه ای باشد که کانون مرکزی مبلمان شما را خیلی اشغال نکند. این امر سبب رفت و آمد راحت تر شما خواهد شد و انرژی بیشتری را به حرکت می اندازد.

 انتخاب مبل های متناسب با فضا

 استفاده از مبلمانی که دسته های ظریف دارند نیز برای ایده پردازی های خانه های نقلی شما برای بزرگتر جلوه دادن محیط توصیه می شود. هر چقدر مبلمان شما ساده تر، ظریف تر و لوکس تر باشد فضا خلوت تر و بزرگتر می شود. به عنوان مثال نیازی نیست مبل های سلطنتی که تاج های بزرگ منبت کاری شده دارد را به خانه مهمان کنید. یک سرویس مبل ساده کلاسیک که از دسته های ساده چوبی بهره گرفته است بهتر از مبل سلطنتی است. یا اینکه شما نباید از مبل های راحتی که دست های آن خود به تنهای جای یک مبل راحتی را اشغال می کند نباید استفاده کنید. هر چقدر سادگی در فضا حاکم باشد ایده پردازی شما سبب بزرگ تر جلوه دادن محیط می شود.

 اصول فنگ شویی در چیدمان مبل برای محیط های کوچک

یکی از پارامترهای مهمی که سبب بزرگتر جلوه دادن محیط منزل شما می شود در نظر گرفتن اصول فنگ شویی است. اصول فنگ شویی قواعد و دستور العمل های بسیار متفاوتی دارد که ما از منظر چیدمان مبلمان و وسایل همراه مطالبی را به عرض می رسانیم.

 نبایدهای چیدمان

به عنوان مثال شما باید به خانه خود سرو سامان بدهید و تمامی آیتم های مرده و اضافه را از کنارهای مبلمان خود حذف کنید. شما نباید روی میز پذیرایی را با ظرف و ظروف های دکوری پر کنید. استفاده از روزنامه و فیلم در کنار های مبلمان در یک باکس قدیمی سبب آشفتگی محیط می شود. اینکه شما در کنار مبل راحتی خود یک تاپ ریلکسی بزرگ دارید اصلا کار درستی نیست. هر چقدر وسایل اضافه تمیز تر و مرتب تر به کار گرفته شود فضای منزل شما بزرگتر خواهد شد.

 بایدهای چیدمان

توصیه می شود با خرید میز پذیرایی کشو دار وسایل پذیرایی را به جای روی میز داخل کشو جایگذاری کنید. یا به جای چندین میز عسلی یک اندازه از سه میز عسلی پلکانی که داخل یک دیگر قرار می گیرد برای پذیرایی استفاده کنید. با حذف تاپ ریلکسی و اضافه کردن یک استند دکوری تمامی وسایل اضافه را با قرار دادن در باکس های زیبا و شیک نظم بدهید. این عوامل ساده سبب بزرگ تر جلوه دادن سبک چیدمان مبلمان شما خواهد شد.

کلام آخر پیرامون فضا سازی بزرگتر

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید تم های رنگی به کار گرفته شده برای بزرگتر جلوه دادن دکوراسیون منزل شما بسیار مفید است. از سوی دیگر به چیدمان تک رنگ شما را توصیه کردیم زیرا سبب نظم بخشیدن به محیط می شود. همچنین شما باید آیتم های اضافه را از میان بردارید تا نظم لازم در محیط حفظ شود. به عنوان مثال شما به جای چیدمان روی میز می توانید از میزهای کشو دار برای نظم دادن به محیط اصلی که کانون مرکزی است بهره بگیرید. از سوی دیگر باید عواملی که شاید اصلا مهم نیست را حذف کنید. وسایل دکوری اضافه مثل تاپ های ریلکسی یا مبل های راحتی با دسته های بزرگ یا مبلمان سلطنتی با تاج های مرتفع را برای خانه های نقلی باید به دست فراموشی بسپارید. در نظر گرفتن اصول فنگ شویی نیز به منظور جریان بهتر انرژی سبب می شود فضای کوچک شما دل باز تر و بزرگ تر جلوه کند. بهره گیری از سرویس نیم ست امر دیگر است که سبب بزرگتر جلوه دادن محیط منزل شما می شود. در کنار انتخاب های خاص مبلمان باید به انتخاب رنگ فرش، پرده، کف پوش و دیوار پوش نیز توجه شود. امید است مطالب پیش رو در راستای ایده پردازی خانه های نقلی شما با سبک های متمایز و مبلمان خاص مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از این فضای بزرگتری را برای پذیرایی از مهمان های بیشتری در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید